Sposoby na cellulit, czyli jak poradzić sobie z problemem

W zeszłym wpisie opowiadałam Wam o moich przygodach z cellulitem, zanim przejdziemy do właściwego tematu tego tekstu, przypomnijmy sobie kilka rzeczy.

Skąd bierze się cellulit?
● Geny
● Zaburzenia hormonalne (obecne w ciąży, przy menopauzie)
● Brak ruchu, siedząca praca, siedzący tryb życia
● Antykoncepcja doustna
● Złe nawyki żywieniowe (za dużo tłuszczu, lub posiłki bogate w konserwanty)
● Nałogi (palenie, picie alkoholu)
● Noszenie zbyt uciskających ubrań

Najczęściej cellulit tworzy się na udach, pośladkach oraz brzuchu. Jak wiecie, u mnie ten problem występuje na udach. Nie wiem, czy słyszałyście, ale jest wiele odmian cellulitu i o tym też chciałabym Wam opowiedzieć.

Cellulit tłuszczowy czy wodny?

Zanim zaczniesz walkę z cellulitem musisz spróbować ustalić z jakim typem tego stanu masz do czynienia. Czasami może być trudno dokonać takiej autodiagnozy i lepiej skonsultować się ze specjalistą. Wyróżniamy trzy rodzaje cellulitu: wodny, tłuszczowy i cyrkulacyjny.

 

Wodny – ten rodzaj cellulitu zazwyczaj występuje u szczupłych osób. Pojawia się w wyniku złego krążenia krwi i limfy w tkance łącznej. Wpływ na jego powstawanie ma także niezróżnicowana dieta. Najwięcej szkód wyrządza nadmiar soli i zbyt mała ilość białka. Często cellulitowi towarzyszy wrażenie opuchnięcia. Zwłaszcza przed miesiączką. Pragnę dodać, że to jest właśnie mój problem.

Tłuszczowy – cellulit tłuszczowy powstaje przez gromadzenie się kwasów tłuszczowych w organizmie. Najczęściej pojawia się on na biodrach, udach i pośladkach. Jeśli macie cellulit na udach łatwo pomylić te odmiany, ponieważ obydwie najczęściej pojawiają się na udach.

Cyrkulacyjny – to cellulit, który powstaje długo i jest trudny do zlikwidowania. Tworzą go zbite, twarde grudki, a na dodatek charakteryzuje się tym, że jest bolesny. Powstaje zwłaszcza na udach i nad kolanami. Bierze on swoje istnienie z zesztywniałych włókien kolagenowych, które otaczają tkankę tłuszczową. Twarde włókna nie pozwalają na prawidłowe ukrwienie oraz natlenienie komórek.

Jak poradzić sobie z cellulitem?

Walka z cellulitem jest uzależniona od jego typu, choć każdym przypadku nie zaszkodzi ruch i odpowiednia dieta. Cellulit tłuszczowy najczęściej jest problemem osób borykających się z nadwagą. Aby się go pozbyć, należy ograniczyć spożywane tłuszcze i wprowadzić dużą dawkę ruchu.

Cellulit wodny usuniemy wprowadzając do diety produkty bogate w antyutleniacze i witaminy. Szczególnie ważna jest witamina P. Nie chcąc aby problem się powiększał, powinniśmy zrezygnować ze sportów obciążających układ krążenia. Należą do nich między innymi bieganie oraz tenis.

Cellulit cyrkulacyjny jest najtrudniejszy w zwalczeniu. Proces jego powstawania jest długi, a przyczyną są często lata zaniedbań. Aby pozbyć się cellulitu należy wprowadzić do diety produkty bogate w cynk, świeże warzywa i owoce. Powinno się także unikać wysokosłodzonych produktów.

Trudna sprawa, nieprawdaż?

Przyznacie same, że walka z cellulitem wcale nie wydaje się łatwa. I z pewnością taka nie jest. Ale jeżeli zależy nam na walce skoncentrowanej na naturalnych sposobach, musimy być wytrwałe i konsekwentne. Lat zaniedbań nie da się od tak wyeliminować w jeden dzień. Oczywiście nie można też brać sobie tej walki za bardzo do głowy, pamiętajcie, że geny tutaj także mają coś do powiedzenia i nie zawsze będziemy w stanie osiągnąć taki efekt, jaki byśmy chciały.

Jak widzicie, tematyka mojego bloga coraz bardziej się wyostrza, a ja sama – cóż, chyba coraz bardziej chwytam ten blogerski klimat. Oczywiście nie wyczerpałam sposobów walki z cellulitem. W kolejnym wpisie opowiem Wam o mojej koleżance, która przeszła pewne zabiegi z tym związane. A tymczasem, życzę Wam siły i niegasnącej motywacji!

Chcesz wiedzieć więcej?

Czytaj publikacje ekspertów

odwiedź nasz blog