Leczenie trądziku. Zrób to skutecznie!

Trądzik to problem, którego doświadczyła większość Polek i który nadal stanowi powód do wstydu w opinii znacznej części społeczeństwa. Zmiany skórne, które się z nim wiążą są często ukrywane pod grubą warstwą makijażu, a w przypadku panów bagatelizowane i pozostawione same sobie. Z uwagi na słabą edukację w tym zakresie nie widzimy potrzeby dodatkowych działań związanych z trądzikiem, a ewentualne próby zwalczenia problemu dążą tylko do jego pogorszenia. Nie wszystkie metody domowe pozwolą na skuteczne zredukowanie nieestetycznych zmian i zadbanie o własną cerę. Nowoczesna kosmetologia i medycyna estetyczna już od dawna pracują nad przełomowymi rozwiązaniami w tym temacie i prezentują kolejne odkrycia, którymi warto się zainteresować. Efekty profesjonalnych działań są zaskakujące, a przy okazji szybkie, co również powinno zwrócić naszą uwagę podczas wyboru odpowiedniej kuracji.

Trądzik – przyczyny

Trądzik jest postrzegany głównie jako przypadłość nastoletniej części społeczeństwa i traktowany jako naturalny element procesu dojrzewania. Przyczynia się to do stygmatyzacji tego tematy wśród dorosłych, u których ten problem występuje coraz częściej. Szczególnie trudne jest to dla osób o zaburzonej pewności siebie lub przekładających bardzo dużą wagę do własnego wyglądu i pielęgnacji ciała. W obawie przed niedyskretnymi spojrzeniami lub nawet wyśmiewaniem ukrywają problem zamiast przystąpić do jego wyeliminowania.
Trądzik jest rezultatem nadmiernej produkcji sebum, które stanowi pożywienie dla wszelkiego rodzaju bakterii znajdujących się na naszej skórze. Ich wydzieliny oraz produkty rozkładu powodują podrażnienia, zaczerwienienia oraz wypryski. Najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy są dynamiczne zmiany hormonalne, ale do czynników sprzyjających należą również nadmierny stres, zła dieta oraz brak odpowiedniej, regularnej pielęgnacji naszej skóry. Do takich zabiegów zaliczamy przede wszystkim oczyszczanie, które działa w sposób profilaktyczny.

Jak pozbyć się trądziku?

Niestety pozbycie się trądziku w kilka godzin nie jest możliwe. Pozbycie się tego problemu wymaga zrozumienia szeregu aspektów wpływających na jego powstawanie. Oprócz właściwej diety i zredukowaniu czynników stresogennych konieczna jest konsultacja z dermatologiem, który zaleci właściwe preparaty i działania uzupełniające. Za takie uznawane są wszelkie czynności wpływające korzystnie na oczyszczenie skóry. Każdego dnia na naszej skórze osadza się brud, pot oraz pozostałości po wykonanym makijażu. Zwykłe mydło w tym przypadku nie wystarczy. Oprócz specjalnych produktów kosmetycznych warto skorzystać z jednego z zabiegów medycyny estetycznej, który przyczyni się do dogłębnego oczyszczenia naszej cery. Szczególnie interesującym może się okazać nowoczesny zabieg mikrodermabrazji.

Mikrodermabrazja jest metodą mechanicznego złuszczania naskórka warstwami poprzez oddziaływanie na naskórek głowicą z wymiennymi nasadkami pokrytymi diamentem lub mikrokryształkami korundu. Zabieg ten pozwala na powolne ścieranie powierzchni naskórka (warstwa po warstwie) aż do pożądanego poziomu. Co ważne, przeprowadzany jest pod stałą kontrolą wizualną i pozwala na dopasowanie intensywności do oczekiwań jakie stawia się temu zabiegowi oraz do reakcji skóry klientki w jego trakcie. Ponadto, mikrodermabrazja jest zabiegiem obarczonym minimalnymi powikłaniami i nie niesie ze sobą ryzyka przebarwień i blizn, pod warunkiem, że zostanie prawidłowo przeprowadzony.

Wpływa ona pozytywnie na odżywienie skóry, jej koloryt i strukturę, wygładza ją, usuwa przebarwienia, zmniejsza rozszerzone pory oraz spłyca powierzchowne zmarszczki. Ponadto, w wyniku stosowania zabiegu włókna sprężyste skóry właściwej zwiększają swoją gęstość i grubość, a w włóknach elastycznych zwiększa się synteza kolagenu. Poprawia się również mikrokrążenie w skórze. W przypadku cer tłustych mikrodermabrazja wpływa także na zmniejszenie łojotoku.

Chcesz wiedzieć więcej?

Czytaj publikacje ekspertów