Blogi kosmetyczne. Jak poznać ekspertkę?

Nie tak dawno temu zrobiłam sobie rundkę zwiedzania blogów kosmetycznych i postanowiłam zrobić z tego temat na kolejny wpis. Wspaniałe jest to, że kobiety mają swoje miejsca w sieci, w których mogą się nawzajem spotykać i wymieniać doświadczeniami. Niestety jednak nie każdy podchodzi do tematów profesjonalnie.

Mnóstwo jest ekspertek od wszystkiego i od niczego. Kanały urodowe cieszą się ogromną popularnością, zwłaszcza te, na których można znaleźć wiele tutoriali. Sama na pewno z takiego skorzystam jeśli chodzi o makijaż sylwestrowy. Natomiast warto pamiętać o tym, że nie wszystkie blogerki i vlogerki są faktycznie związane z branżą kosmetyczną. A zatem ich wiedza ma prawo być mniejsza, od wiedzy tych osób, które są na bieżąco z produktami i panującymi trendami (są oczywiście wyjątki od tej reguły). Blogerki bardzo często polecając produkty otrzymują je w zamian za recenzję na własny użytek i nie zawsze ich ocena jest obiektywna. To ważne aby o tym pamiętać, ponieważ blogerki mają często tak mało czasu na recenzje, że nie są w stanie w pełni sprawdzić ewentualnej szkodliwości danego produktu. Jeśli nie znają się na temacie, nie mogą skontrolować tej szkodliwości na podstawie samego składu kosmetyku.

Na szczęście Internet to skarbnica wiedzy i nawet osoba nieznająca się na kosmetologii, po przeprowadzeniu własnego researchu jest w stanie wykryć fałszywą ekspertkę. Wiedzę da się zweryfikować, łatwo też można sprawdzić skąd ona pochodzi. Nieuczciwe blogerki potrafią nawet kopiować czyjeś recenzje w stosunku niemalże jeden do jednego. Po czym poznać profesjonalistki?

Po pierwsze, po spójnej koncepcji. Blog o wszystkim, jest tak naprawdę blogiem o niczym. Nie ma ludzi, którzy znają się na wszystkim – takie strony powinny budzić nasze zastrzeżenia. Poza tym, wypracowanie spójnej koncepcji wcale nie jest prostą rzeczą, potrzeba na nią czasu i zaangażowania. Osoby, które w rzeczywistości chcą tylko załapać się na darmowe kosmetyki, często kierują się
pośpiechem i widać to, po jakości ich wpisów.

Po drugie, profesjonalistki potrafią dzielić się swoją pasją i łączyć ją z innymi dziedzinami swojego życia. Z fotografią, albo z podróżami – kombinacji jest tak naprawdę mnóstwo i wszystko zależy od wyobraźni autorki! Co najważniejsze, profesjonalistka wie co ma do powiedzenia, nie leje przysłowiowej wody. A jej wpisy są merytorycznie bogate, nawet jeśli są krótkie. Dzięki temu Czytelniczki mogą wyciągnąć z jej treści coś praktycznego dla siebie, jakąś nową jakość albo umiejętność. Wpisy o niczym, napakowane osobistymi doświadczeniami, których nie da się przełożyć na życia Czytelników – nikogo nie zatrzymają na dłużej.

Po trzecie, ważny jest styl pisania i redakcja tekstów. Jeśli ktoś w dzisiejszych czasach publikuje wpisy z milionem błędów, sam siebie skazuje na porażkę. Dostęp do wiedzy nigdy nie był tak łatwy jak w czasie Internetu. Wystarczy jeden klik aby dostać się do encyklopedii czy słownika. Sprawdzenie poprawności stylistycznej tekstu również nie jest problemem. Jeśli więc ktoś nie podejmie tego minimalnego wysiłku, nie tylko nie jest profesjonalistą, ale wręcz nie szanuje swoich Czytelników.

Po czwarte, profesjonalistki wiedzą, że opis to za mało. Każdy wpis trzeba opatrzyć pięknymi zdjęciami, tak aby Czytelnicy chcieli zawiesić na nich oko. Zwłaszcza jeśli mowa o wpisach makijażowych, czy typowo recenzenckich, w których naprawdę liczy się strona wizualna prezentowanego tematu.

Po piąte, atrakcyjny design strony również świadczy o profesjonalizmie. Dzisiaj istnieje bardzo wiele rozwiązań, które pozwalają utrzymać atrakcyjny wygląd strony nawet niskim kosztem. To daje bardzo duże możliwości osobom, które na początku nie posiadają dużego kapitału. Niemniej jednak, w design trzeba także włożyć swój czas i zaangażowanie – to dwie cechy, po których poznasz profesjonalistkę. Naprawdę nie brakuje blogerek, które zadowalają się byle czym. Jednak takie podejście nie zaowocuje dużą liczbą Czytelników.

Chcesz wiedzieć więcej?

Czytaj publikacje ekspertów

odwiedź nasz blog